lørdag 10. mars 2007

Kvinnfolk og pengeforbruk!


Lørdag og et par timer med korrekturlesning på jobb.
Kan ikke la vær å tenke på en sak, som faktisk surra rundt i underbevisstheten inatt.
Kvinnfolk (meg selv) og pengeforbruk.
Som ansatt i statlig sektor er jo ikke akkurat inntekten den aller høyeste, selv om jeg tilhører segmentet med såkalt høyere utdanning og ansiennitet. Grunnen til bekymring og sporadisk nattevåk grunnet pengeforbruk har jo "selvsagt" direkte sammenheng med at jeg ga etter for mangeårig pasjon og følelser. Skaffa denne førnevnte italieneren. "Han" har faktisk et navn. Affe! Det måtte jo bli det da familiens andre italiener har et noe mer feminint tilsnitt og heter Fiffe. Hele idèen og pasjonen er det ikke engang jeg som satte igang, men min gode broder som skaffa seg Alfa Sud boxer da jeg var i de mest sårbare tenår. Slikt noe gjør ubotelig inntrykk.Hvilken Capri eller Consul kunne vel få hjertet til å banke som Sud´en?
Altså; Jeg var så dum at jeg gikk gjennom mappa med kvitteringer fra verkstedet de siste 2 og et halvt år. Uuuuuuhhhhhhhhh.
La oss si det enkelt, pengeforbruket tilsvarer det beløpet søstra mi legger i petterøes, papir og lightere gjennom et år. Nå kan det nevnes at hun har sugd kinnene innhule og hvitøyet gulbrunt i snart femogtredve år, så det burde vel tilsvare en liten Maserati dersom man iberegner renter og renters rente?
Det er jo ganske alvorlig i seg selv, så jeg ble rett og slett tvunget til å ransake hjernen etter gangbare argumenter for å forsvare et slikt bilhold.

-Jeg røyker ikke
-Drikker minimalt
-Shopper minimalt (klær, kosmetikk, møbler og innbo)
-Har ikke hatt hull i tennene på 30 år
(tenk på sparte tannlegeregninger!)
-Jobber tildels MYE. (og trenger noe som effektivt fjerner tankene fra jobb)
-Har aldri fått bøter eller gjort noe særlig galt.
-Har tatt ansvar og oppdratt mitt barn til et velfungerende menneske.

Hvorfor i helsike skal jeg ikke unne meg en bil som i gode stunder gir så mye deilig hjertebank????? For ikke å snakke om alle interressante folk (inkl. kunnskapsrike og kjekke mekanikere),jeg aldri ville ha møtt dersom jeg ikke hadde kjøpt bilen? Og hvorfor i helsike skal jeg ikke ønske meg enda en? Toseter helst!
Nok en gang: Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler!
Tror ikke Modesty ville ha hefta seg særlig ved en slik problematikk, men bare susa avgårde med Willie på slep.

Noen som trenger en Punto? GTV916 kan taes i bytte;-D

Nå skal jeg begynne å lese korrektur.....

Ingen kommentarer: